Festivalavslut

Nu sitter vi på planet hem! Ja, alltså, oroa et inte. Jag skriver nu och här men publicerar det sedan. Är trött på att plugga religion och min bok tog slut så detta känns som en bra break-grej. Gårdagen då:
 
Uppvisningen var roligare än förväntat. Att dansa med ljus och hög musik och rök och tjohej var bra mycket bättre än att hänga i en danshall där alla pratar bosniska och det luktar rök. Negativt: vi fick inte se de andras uppvisningar (dockteater, mask, musik) utan snällt vänta utanför för att hela showen skulle bli så proffsig som möjligt. Jag hade så gärna velat se de utklädda killarna i maskgruppen hoppa runt till 'macho man' och dockteatern också. Musikgruppen hördes däremot ut! De sjöng we will rock u, fast med en annan, bosnisk text. Höjdpunkter var Frida och Mimmies rappinslag: 
'Vi kommer ifrån Sverige, till Juventa fest
Vi kan en massa svenska, det kan inte ni!' 
De fick nog mest applåder av alla. 👍 
Åh vad jag saknar det. 
 
Efter att vi var klara gick vi till BBI (lunchstället) för att äta vår sista bosniska lunch. Sedan gick jag med Frida och Mimmi till ett litet mysigt café och drack vatten... det var nämligen 35 grader varmt. Sedan gick vi till ett annat café. Och sedan till ett till. Sedan träffade vi de andra och åt glass. Sedan gick vi till en restaurang. Sedan åt vi glass igen. Kom ingen, sista chansen liksom! 
 
Galan på kvällen var rolig, men bäst var eldshowen som vi fick se! De andra grupperna kom klädda i klänningar och kostymer... och där kom vi med shorts och svettiga tröjor! Kul var det i alla fall. På vägen tillbaka missade jag och Edwin spårvagnen. Då kan man ju tänka att vi skulle vara lite extra noga med att i alla fall gå av på rätt ställe så att vi skulle hitta de andra. Det gjorde vi inte. Vi snurrade runt lite i stan innan vi hittade de andra på partystället. Där fanns tårta! 
 
Sedan packade och pratade jag och Linnea med lite fransk musik i bakgrunden. Tror vi sov klockan 2 faktiskt (tidigt!). 
 
Hörs💖
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tårta! gala! Mingel! Eldshow!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0